Tjänster

Tjänster

Omnevik Consulting erbjuder primärt konsulttjänster inom:

Oberoende av vilket tjänsteområde som våra kunder behöver hjälp med så är metoden för att nå ett resultat i princip densamma. Målsättningen är att återanvända och repetera i så stor utsträckning som möjligt för att därigenom reducera genomförandetid och kostnader för uppdraget.

Genomförandet av de olika tjänsteområdena följer några eller samtliga av följande 6 steg:

01 - Nulägesanalys02 - Utvärdering03 - Planering04 - Leverantörsutvärdering05 - Upphandling06 - Etablering

Nulägesanalys
I Nulägesanalysen sker insamling av all relevant data och information vilket är grundläggande för det fortsatta arbetet. I denna fas ingår normalt enkäter och intervjuer.

Utvärdering och rekommendationer
I fasen Utvärdering och rekommendationer tas beslutsunderlag baserad på nulägesanalysen fram.

Planering
I Planeringsfasen definieras projektplan samt resurs- och kompetensallokering

Leverantörsutvärdering
I fasen Leverantörsutvärdering genomförs Request for Information (RFI) till leverantörer baserad på fastställda utvärderingskriterier.

Upphandlingsprocess
Upphandlingsprocessen
initieras med utvalda leveratörer och utvärdering sker mot fastställd kravspecifikation för pris och tjänst definierad i Request for Proposal (RFP).

Etablering
I Etableringsfasen genomförs migreringsprojekt och etableras samverkans- och leveransmodell med vald leverantör.