Tjänster
Omnevik Consulting erbjuder primärt konsulttjänster inom:
Oberoende av vilket tjänsteområde som våra kunder behöver hjälp med så är metoden för att nå ett resultat i princip densamma. Målsättningen är att återanvända och repetera i så stor utsträckning som möjligt för att därigenom reducera genomförandetid och kostnader för uppdraget.
Genomförandet av de olika tjänsteområdena följer några eller samtliga av följande 6 steg:
Nulägesanalys
I Nulägesanalysen sker insamling av all relevant data och information vilket är grundläggande för det fortsatta arbetet. I denna fas ingår normalt enkäter och intervjuer.
Utvärdering och rekommendationer
I fasen Utvärdering och rekommendationer tas beslutsunderlag baserad på nulägesanalysen fram.
Planering
I Planeringsfasen definieras projektplan samt resurs- och kompetensallokering
Leverantörsutvärdering
I fasen Leverantörsutvärdering genomförs Request for Information (RFI) till leverantörer baserad på fastställda utvärderingskriterier.
Upphandlingsprocess
Upphandlingsprocessen initieras med utvalda leveratörer och utvärdering sker mot fastställd kravspecifikation för pris och tjänst definierad i Request for Proposal (RFP).
Etablering
I Etableringsfasen genomförs migreringsprojekt och etableras samverkans- och leveransmodell med vald leverantör.